PLÁN PRÁCE VÝCHOVNÉHO PORADCE GFP NERATOVICE

Mgr. Petr Palička

Výchovný poradce je přímo odpovědný řediteli školy. Jeho aktivity jsou v souladu se strategií (Plán poradenských služeb na GFP) školního poradenského pracoviště (ředitel školy, školní metodik prevence, školní psycholog, kariérový poradce). Náplň práce lze rozdělit do následujících oblastí:

  1. Metodická a informační činnost:
  • metodicky usměrňuje a sjednocuje diagnostickou činnost třídních učitelů, poskytuje obsahovou a metodickou činnost
  • podává návrhy a doporučení týkající se výchovy, vzdělání, prevence a nápravy problémů
  • organizuje školní vzdělávací akce a doporučuje typy dalšího vzdělávání
  • informuje rodiče studentů a učitele o aktivitách školy, spolupracuje se školním psychologem a školním metodikem prevence a kariérovým poradcem
  1. Práce se studenty s výukovými a výchovnými problémy:
  • pomáhá třídním učitelům při vyhledávání a sledování problémových žáků
  • pomáhá učitelům při shromažďování podkladů pro psycholog. a speciálně pedagogická vyšetření
  • podílí se na zpracování individuální studijních plánů
  • sleduje projevy sociálně patologických jevů, pomáhá při řešení takových problémových situací ve škole
  • je spoluzodpovědný za organizaci a metodiku Adaptačního kurzu prim
  • zodpovídá za průběh projektů Poznej své městoDílny GFP
  1. Žákovské aktivity, školní parlament a rada:
  • koordinuje spolupráci žákovské samosprávy (studentský parlament) s vedením školy a Spolkem přátel GFP
  • je zodpovědný za činnost zájmových kroužků na GFP, řídí řízení organizace tradičních akcí GFP, které organizují sami studenti (předvánoční AVES, maturitní ples, studentské MAJÁLES)
  • podporuje studenty v aktivitách, které směřují k jejich pozitivnímu osobnostnímu růstu a přispívají k dobrému jménu GFP (Finační gramotnost, setkání s právníkem, Heroic imagination project…)
  1. Udržování pozitivního klimatu na GFP:
  • stále komunikace s žáky, absolventy, učiteli a nepedagogickými zaměstnanci školy, mapuje a řeší problémové situace
  1. Prezentace školy v regionu, udržování kontaktu s absolventy školy
  • spolupracuje s MÚ Neratovice, Policií ČR Neratovice, Městskou policií Neratovice
  • snaží se prezentovat GFP jako vzdělávací a kulturní centrum regionu
  • každoročně organizuje akci Setkání s absolventy GFP, kdy vysokoškoláci z řad absolventů GFP podávají informace o svém studiu stávajícím žákům školy
  1. Spolupráce se spádovými ZŠ
  • udržuje stálou komunikaci se spádovými ZŠ v regionu, informuje o přijímacích zkouškách, přijímacích zkouškách nanečisto, dnech otevřených dveřích, studentských akcích
  • organizuje pravidelná setkání s řediteli ZŠ v regionu a zapojuje je do šablony III/1.5 Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele – personální podpora SŠ
  • vyjednává praxe frekventantů učebního předmětu SPP (seminář pedagogiky a psychologie) na ZŠ
  1. Grantová strategie GFP
  • maximálně využívá možnosti prostřednictvím grantů přispět k co nejlepšímu naplnění vzdělávacích i výchovných cílů GFP
  • informuje učitele, rodiče studentů a studenty o vypsaných grantech a možnostech jejich využití

 

Konkrétní aktivity v přehledu školního roku

  • SRPEN
  • příprava školního roku (spolupráce s třídními, zvláště s třídními prim)
  • organizace adaptačního kurzu
  • zjišťování úspěšnosti absolventů
  • maturita (aktuální informace o organizaci MZ)
  • ZÁŘÍ
  • podchycení žáků s SPU
  • kontrola osobních dotazníků žáků prim
  • jak studovat na střední škole – primy
  • aktualizace osobních údajů všech žáků
  • informace o organizaci maturit – oktávy
  • koordinace plánů činnosti ŠVP
  • příprava zájmových kroužků
  • ŘÍJEN
  • setkání s řediteli ZŠ v regionu, domluva praxí žáků septim (SPP)
  • evidence integrovaných žáků (spolupráce se školním psychologem)
  • podchycení a sledování žáků s obtížemi s adaptací a s chováním
  • sledování sociálního klimatu – průběžně, se zaměřením na primy
  • LISTOPAD
  • příprava Dne otevřených dveří na GFP
  • realizace Dne otevřených dveří (žáci PRIMY A)
  • pedagogická rada
  • účast na rodičovských schůzkách
  • konzultace s žáky kvart, kteří chtějí odejít z gymnázia, a jejich rodiči
  • PROSINEC
  • průběžná činnost
  • příprava Setkání s absolventy
  • LEDEN
  • setkání s absolventy, informace o studiu na VŠ
  • příprava projektu Poznej své město
  • průběžná spolupráce s třídními učiteli
  • Heroic imagination project
  • pedagogická rada
  • ÚNOR
  • maturitní ročníky, informace o vyplnění přihlášek, termíny, organizace maturit
  • realizace Dne otevřených dveří (PRIMA B)
  • vyhodnocení studijních výsledků za první pololetí
  • příprava projektu Poznej své město
  • BŘEZEN
  • realizace projektu Poznej své město
  • DUBEN
  • přijímací řízení do prim, organizace, rozdělení přijatých žáků do tříd
  • pohovor s budoucími třídními prim
  • evidence, vyhodnocení žáků kvart, kteří konali přijímací řízení na jinou školu
  • KVĚTEN
  • organizace maturit
  • zhodnocení výsledků maturit
  • příprava Dílen GFP
  • tvorba portfolia pro absolventy SPP (přijímací zkoušky na VŠ)
  • ČERVEN
  • organizace úvodní schůzky s rodiči žáků prim
  • realizace Dílen GFP
  • zhodnocení práce za školní rok