Den 1.
V pátek jsme šli do školy a normálně se učili, takže začátek dne začal jako každý všední den. Poslední hodinu jsme měli plavání, když jsme konečně dokončili 5. hodinu, tak jsme byli všichni příjemně vyplavaní. Šli jsme všichni do třídy a rozložili jsme si tam plavky, aby nám přes víkend nezplesnivěly. Když jsme plavky rozložili, tak si každý vzal svůj batoh a šlo se na nádraží. Když už konečně přijel vlak, tak jsme do něho nastoupili a byla před námi dlouhá tříhodinová cesta. Dvakrát jsme přestupovali, první přestup byl v Praze na Hlavním nádraží. A potom v Čerčanech.
Když jsme dojeli do Zruče nad Sázavou a došli do školky, tak jsme se ubytovali (vytáhli spacáky a lehli si ) a všichni si mysleli, že ve školce budeme až do večera. Ale pravda byla přesně naopak. Šli jsme se kouknout na zámek ve Zruči nad Sázavou. A potom na to nejlepší hřiště, jaké jsem kdy viděl. Na hřišti jsme si asi 1 hodinu hráli. A pak vyčerpaní došli do školky. Lehli si a relaxovali. Večer jsme hráli různé hry. A když jsme vše dohráli, tak jsme šli spát!

Den 2.
Po ranním budíčku v 7:30 jsme šli ke snídani. Byl chleba se šunkou, sýrem a k tomu čaj. Už v 9:20 jsme museli vyjít ze školky a jít směrem k nádraží ve Zruči nad Sázavou, i když nám vlak jel až v 10:17. Na nádraží jsme dorazili již v 9:41 a zahráli jsme si hru Hu-Hu. Vlak přijel dřív než měl a my jsme nastoupili a jeli do Smrčné.
Od nádraží jsme šli túru lesem podél Sázavy cca. 8 km. Les byl čistý a krásný. Šlo se nám dobře. Při pochodu jsme zažili plno zábavy, poučení a zážitku. Dorazili jsme až na zastávku Ledeč nad Sázavou, odkud nám jel vlak zpátky do Zruče.
Ve Zruči je zámek, a tak nesměla chybět jeho návštěva. Bylo tam muzeum panenek a medvídků. Mně se to tam docela líbilo, přestože jsem kluk. Potom jsme si šli koupit něco do Tesca. A následovali jsme do školky na večeři. K večeři bylo kuře na paprice s houskovým knedlíkem.
A následovala diskotéka a poté film. Večerka byla v 11:30, ale přesto polovina třídy usla až kolem 1:00 ráno, protože se vědělo, že holky budou dělat Kanadskou noc (Viky, Dina a Nikita …). To znamená,že všechny kluky pomalují rtěnkou a nastříkají parfémy. Na tento výlet dlouho nezapomenu!

Den 3.
V neděli ráno jsme vstali v 7:00 hodin. Všichni si balili spacáky a karimatky. Když si všichni dobalili, měli jsme snídani a poté jsme vyrazili na Český Štenberk. Šli jsme asi 10 minut na nádraží a potom jsme jeli 45 minut vlakem. Přijeli jsme do podhradí a vydali jsme se do nekonečných schodů.
U hradu jsme chvíli čekali na průvodkyni, ale stejně jsme se nenudili, protože jsme si užívali přírodu a kupovali jsme si turistické známky na památku. Pak přišla průvodkyně a vyprávěla nám o hradě a jednotlivých sálech. Byly tam sály jako např. klučičí pokoj, holčičí pokoj, rytířský sál, knihovna atd. Po prohlídce hradu jsme se vrátili zase na nádraží a tam jsme si počkali na vlak do Prahy. Jeli jsme asi 1 hodinu a celou dobu jsme si povídali, pouštěli písničky a taky jsme hráli flašku.
Dojeli jsme na Pražské Hlavní nádraží, kde jsme si dali hodinový rozchod a všichni se vrhli do různých krámků a restaurací. Poté jsme šli hledat nástupiště na vlak do Neratovic. Na chvíli jsme zabloudili, ale nakonec jsme našli náš vlak. Ve vlaku jsme potkali pana profesora Renku a jel s námi do školy. Po cestě jsme se rozešli a část naší třídy si šla do školy pro věci na plavání a učení a před školou na většinu z nás už čekali rodiče.